Compartir
Ánxeles Cuña, esta mañana en el Parlamento. Foto | En Marea
Publicidad

En Marea reclamó este jueves la corrección de las deficiencias que presenta el decreto de la Xunta en el que se declara la Ribeira Sacra como Bien de Interés Cultural (BIC). Según explicó la diputada Ánxeles Cuña en la Comisión de Educación y Cultura del Parlamento, en el escrito del Ejecutivo autonómico, aprobado el 27 de diciembre, se incluyen 70 bienes protegidos, pero quedan fuera 55 elementos patrimoniales que merecen igualmente ser reconocidos como BIC.

Los 55 bienes desprotegidos se reparten entre 15 ayuntamientos de las provincias de Lugo y Ourense: Carballedo, Castro Caldelas, Chantada, Monforte, Nogueira de Ramuín, Pantón, Paradela, Portomarín, Ribas de Sil, O Saviñao, Sober, Taboada, Parada de Sil, A Teixeira y A Pobra de Trives.

Ánxeles Cuña citó a Dieter Moure, presidente de la asociación O Sorriso de Daniel, que trabaja en la protección del arte románico, indicando que «non hai románico maior ou menor, hai un único libro do que non convén esgazar ningunha das súas fermosas páxinas. Os máis de 50 edificios románicos que quedaron fóra desa declaración BIC chaman a berros por nós».

Así, defendió que «máis alá do amparo lexislativo que todos estes bens merecen, cómpre subliñar que para garantir a protección e recuperación do patrimonio precísase máis. Precísase fomentar o aprecio polas nosas expresións culturais e precísase recuperar o rural. O románico ten que servir como motor de desenvolvemento económico para unha zona moi castigada demograficamente».

«As políticas neglixentes da Xunta levan demasiado tempo poñendo en perigo o patrimonio galego. Segundo parece, ao Goberno de Núñez Feijóo non lle preocupa o suficiente o noso rico legado cultural, como demostra o feito de que todos os anos teñamos que denunciar a deterioración de centos de bens patrimoniais de enorme valor», afirmó la diputada de En Marea.

Entre las propuestas para mejorar esta situación expuestas por Cuña figuran que la catalogación del patrimonio se pueda consultar en la red, inspecciones periódicas que permitan planificar las intervenciones o la publicación en el DOG de los horarios de visitas de los BIC.

Ánxeles Cuña añadió que «o Goberno do PP non entende que o patrimonio cultural, que condensa os valores, as tradicións e as manifestacións artísticas dun pobo, é un rico legado que temos a obriga de preservar, difundir e legar ás xeracións futuras. Non entende que o patrimonio conta cun inmenso potencial para xerar oportunidades de crecemento social e económico que contribuirían a fixar a poboación no territorio. Tampouco entende que o seu coidado nos compete a todas/os, pero moi especialmente ás diferentes administracións, que deben poñer os medios materiais e humanos necesarios para que o mantemento e a divulgación do noso patrimonio sexa posible».