La diputada Olalla Rodil formuló una pregunta en el Pleno del Parlamento gallego sobre el estado del CEIP Frei Luis de Granada, la relocalización del alumnado en la Escola Fogar y las medidas que debe adoptar la Xunta de Galicia al respeto. «Desde o Grupo Parlamentar do Bloque Nacionalista Galego vemos con enorme preocupación a situación en que se atopa o colexio Frei Luís de Granada de Sarria e a decisión adoptada pola Xunta de Galiza a respecto da relocalización do alumnado mentres non se realizan as obras de mellora deste centro, dividindo o estudantado entre o Xograr e a Escola Fogar», señaló.
El edificio del Frei Luis fue inaugurado en 1974. En la actualidad presenta importantes deficiencias en su estructura lo que provocó la aparición de nuevas grietas y el agravamiento de otras que ya existían. Esta situación no es nueva pues en 2011 fue preciso intervenir sobre la infraestructura en unas obras que duraron 10 meses y que obligaron a desplazar el alumnado la otro centro. Estas obras de 2011 supuestamente habían corregido los problemas estructurales del edificio, pero lo cierto es que no a la vista de los acontecimientos.
La Consellaría de Educación decidió instalar a comienzos de enero de 2020 puntales en el patio así como en corredores y alguna de las aulas para paliar las deformaciones ante las denuncias de la dirección y el profesorado del centro que advertían del empeoramiento del edificio. Después de varias movilizaciones y denuncias públicas por parte de las madres y padres, la Xunta de Galicia optó, como medida temporal, por trasladar el alumnado a la Escola Fogar, un espacio que está lejos de ser el adecuado para acoger un centro educativo.
«Como é sabido, en marzo de 2020 declárase unha emerxencia sanitaria por mor da covid-19 e o curso 2019/2020 remata coa poboación en proceso de desconfinamento. Porén, a Xunta de Galiza ás portas do curso 2020/2021 decide que, entretanto non se efectúan obras de mellora no Frei Luís, o alumnado continuará a estudar dividido en grupos entre o Xograr e a Escola Fogar».
«Desde o Bloque Nacionalista Galego cremos, como tamén as familias, que a Escola Fogar non posúe as condicións requiridas para ser centro educativo, menos aínda se temos en conta a situación sanitaria que existe na actualidade, e que as obras previstas pola Consellaría de Educación non servirán para resolver os problemas estruturais do CEIP Frei Luís de Granada senón que o que precisa Sarria é un novo centro de ensino adaptado ao século XXI», advirtió la diputada Olalla Rodil.