El BNG propone ayudas para que las familias de O Barco recuperen las viviendas quemadas por los incendios

Los nacionalistas demandan que el conselleiro de Medio Rural explique en el Parlamento las carencias de medios humanos y materiales en plena ola de incendios.

535
0
Compartir
Publicidad

La portavoz nacional, Ana Pontón, traslada toda la solidaridad y agradecimiento del BNG a las personas que trabajan en la extinción de los incendios forestales, «facendo un labor durísimo as veces con consecuencias dramáticas, como demostra o caso do brigadista falecido en Zamora», a cuya familia envía todo el afecto al tiempo que desea una pronta recuperación a los heridos hospitalizados.

La nacionalista también tuvo palabras de apoyo con el vecindario directamente afectado por las llamas, muy particularmente con las familias que perdieron sus viviendas a causa de los fuegos, «até agora quince casas que arderon en San Martiño de Alixo no concello do Barco».

«É importante que estas persoas se vexan acompañadas polo conxunto das administracións que deben prestar todo o apoio e colaboración para que recuperen as súas vivendas e que, máis alá da circunstancia de que teñan ou non seguro, todas as familias conten co acompañamento e as axudas necesarias para que canto antes poidan recuperar as súas casas e restablecer as súas vidas», explicó la líder del BNG.

Pontón puso el foco en la falta de medios de tal manera que, «hai brigadas antiincendios incompletas», -con la mitad de efectivos de los que marca la normativa PLADIGA-, «que aínda non se constituíran a maioría das brigadas municipais ou falten convenios cos concellos para dotalos de recursos básicos como a motobomba». Igualmente, denuncia que no haya una planificación de los puntos de carga para los hidroaviones, «fallos que no se puede permitir un gobierno», criticó.

Por todo esto, el Bloque solicita la comparecencia urgente del conselleiro do Medio Rural José González Vázquez, para que explique en el Parlamento que medidas está adoptando el Gobierno del PP, como se van a corregir las deficiencias y las medidas que se van a adoptar para acabar con el abandono del territorio porque, «sen obviar a importancia e ter un servizo de extinción potente, hai que ir a medidas estruturais para loitar contra os lumes da maneira máis eficaz, traballando todo o ano na limpeza, na ordenación e no aproveitamento integral do monte dentro dun rural vivo», explicó Pontón.

En ese sentido, la portavoz nacional puso el foco en las causas estructurales del «drama repetido» de los incendios: «abandono, despoboación, falta de ordenación do territorio e falta de políticas para poñer o País a producir e conseguir un rural vivo».

«Temos un Goberno do PP que continúa sen ordenar o territorio, sen limpar o monte, sen investimentos suficientes en prevención e cando chega o verán, -cada vez máis secos- repítese a vaga de lumes», destacó Pontón, que acompañó su denuncia con datos.

El 90% del territorio es rural pero una gran parte abandonado, solo un 3,9% de la superficie agraria se destina a producir alimentos de consumo humano, frente al 25,5% de media estatal. Por contra, un 20% forestal mayoritariamente con especies pirofóricas, «hai que equilibrar e reordenar o territorio, con políticas que poñan o País a producir e combatan o abandono e a despoboación do rural».

La portavoz del BNG también hizo hincapié en que esas medidas estructurales son más urgentes y necesarias que nunca cuando estamos en un contexto de emergencia climática.

Sempre pode haber lumes, pero a súa dimensión e os seus efectos serán menores se temos un monte ordenado e multifuncional, limpo de biomasa que poida ser combustible para as lapas, e un territorio ben planificado e produtivo. Estes son os deberes urxentes nos que hai que traballar, pero temos un Goberno do PP que leva trece anos indo na dirección contraria e facéndonos máis vulnerables, sen enfrontar o debate de protexer o territorio», concluyó.