Compartir
Publicidad

La portavoz socialista en la corporación del Ayuntamiento de Portomarín, Silvia Rodríguez denunció este viernes “graves irregularidades nas obras de reordenación do Parque Agustín do Río e a súa contorna”. Así lo dijo durante el transcurso del debate de una moción del grupo Socialista en el Pleno ordinario del mes de septiembre. Avanza que está estudiando esta expediente con los servicios jurídicos del Partido Socialista. Silvia Rodríguez demandó, a través de una propuesta que fue rechazada por el PP, «solicitar unha auditoría sobre o grado de cumprimento e execución desta obra, así como reclamar á empresa que realizou a mesma que corrixa as deficiencias existentes». Y por último pidió «informar a Axencia de Turismo de Galicia das anomalías que concorreron durante a execución destas nova dotacións, xa que forman parte dos Premios Galicia Parabéns que concede este organismo».

Durante el transcurso de la lectura y del debate de esta moción –según Rodríguez- «o alcalde e os concelleiros do PP non tiveron nada que dicir sobre este problema». En este sentido, la portavoz socialista califica esta actitud «como unha auténtica falta de respecto aos veciños e veciñas de Portomarín, xa que os concelleiros reunidos no Pleno da corporación representan a todos os veciños, independentemente da cor política».

Rodríguez explica que la Xunta de Galicia concedió a Portomarín el Premio Galicia Parabéns 2017-2018 a través de la Agencia de Turismo de Galicia. Según señala «entre os obxectivos que perseguía esta convocatoria era a de contribuír a poñer en valor o noso territorio e a fomentar un sentimento de orgullo dos propios galegos polas obras ben realizadas».

Así, entre los ejemplos de pequeñas intervenciones que embellecen y puedan ir recuperando la fisonomía tradicional de los paisajes de Galicia, la Agencia de Turismo de Galicia recogía en las bases reguladoras para la concesión de los Premios Galicia Parabéns la mejora de las fachadas urbanas del litoral, la utilización de materiales constructivos respetuosos con las arquitecturas tradicionales gallegas, el adecuado acabado de las edificaciones, la retirada o demolición de estructuras constructivas inacabadas o que deterioran los escenarios paisajísticos y urbanos, el recebo, pintado y correcto retejado de casas, alpendres, almacenes, fábricas, etc.

400.000 euros

El Ayuntamiento de Portomarín recibió una dotación de 400.000 euros (100.000 euros para la anualidad 2017 y 300.000 euros para la anualidad 2018), y tal como consta en el proyecto pretendía la reordenación del parque Agustín del Río y su entorno, replantando una treintena de robles de más de 50 años e incorporando una serie de elementos nuevos: pista de pádel, demolición de gradas de hormigón, máquinas para el ejercicio al aire libre, ajardinamiento, iluminación y mobiliario.

«Vistos estos antecedentes, -señala la portavoz socialista-, «podemos afirmar que a obra realizada no espazo denominado tradicionalmente como ‘Campo da Festa’ ou parque Agustín del Río, e que recentemente recibiu a denominación de Parabéns, non se axusta as bases reguladoras para a concesión destos premios que publicou a Axencia de Turismo de Galicia»

Para la socialista, tampoco se ajusta la obra realiza en la memoria y la solicitud realizada por el Ayuntamiento de Portomarín en el mes de marzo de 2017 para participar en la convocatoria de los premios antes señalados. «Igualmente, a obra referida tampouco se corresponde coa resolución definitiva de concesión dos Premios Parabens asinada pola directora de Turismo de Galica, Nava Castro Domínguez, en data 18 de setembro de 2017».

«Ademáis do exposto, tamén debemos facer referencia ao estado de execución da obra de reordenación do Parque Agustín do Río e a súa contorna, posto que esta actuación aínda non foi rematada a día de hoxe, como se pode comprobar. A pesar de que o prazo de execución foi modificado varias veces, e o definitivo se estableceu en decembro de 2018 (seis meses máis tarde do previsto inicialmente), a execución desta obra non está rematada, aínda que sí está certificada e pagada».

«De igual maneira, en novembro de 2018 (só un mes antes de rematar o prazo de execución) preséntase unha modificación do proxecto inicial para recoller todas as alteracións detectadas na obra, que desvirtúan o proxecto que foi premiado pola Axencia de Turismo de Galicia. De todas formas, esta modificación do proxecto tampouco se cumpre e non se remata a obra como consta na dita modificación», remata Silvia Rodríguez.