Maite Ferreiro inauguró la jornada sobre el centenario de la IV Asemblea Nacionalista de Monforte

1015
0
Compartir
Publicidad

La vicepresidenta de la Diputación de Lugo, la nacionalista Maite Ferreiro, participó en la inauguración de la jornada ‘Cen anos soñando o destino’ organizada por el Consello da Cultura Galega en Monforte para recordar el centenario de la IV Asemblea Nacionalista das Irmandades da Fala.

Maite Ferreiro señaló en su intervención «a necesidade deste tipo de actos de homenaxe, estudo e análise para ampliar e socializar o coñecemento do traballo que se levou adiante no ámbito das Irmandades da Fala e nas sucesivas asembleas nacionalistas, brutalmente interrumpido polo golpe de Estado do 36 e polo franquismo, que afogou o devir político, económico e cultural de Galiza» y remarcó «a importancia do legado desa etapa histórica na continuidade do nacionalismo e da lingua e da cultura».

Además de asistir a los relatorios desarrollados en la jornada de mañana – “Construíndo identidade entre cultura e política: As Irmandades da Fala”, a cargo de Raúl Soutelo, y “A irmandade que viaxaba en comboio: contextos da Asemblea de Monforte”, de Xurxo Ayán, en la Casa da Cultura, la vicepresidenta asistió a la lectura pública por parte de alumnado del IES A Pinguela de Monforte que, frente al Monasterio de San Vicente do Pino, relataron textos de las personas que participaron en la IV Asemblea Nacionalista.

El programa continuó durante la tarde con relatorios sobre “Causas e consecuencias da ruptura das Irmandades da Fala na Asemblea de Monforte” de Emilio Insua, y “Irmandiñas. Compromiso e paixón pola Terra”, de Aurora Marco, y un coloquio. La jornada concluirá con un concierto de Uxía Senlle y Sergio Tannus a las 20:00 horas.