Olalla Rodil, visita A Pobra do Brollón para conocer la situación de este ayuntamiento

2189
0
Compartir
Publicidad

La parlamentaria del BNG por Lugo, Olalla Rodil, mantuvo este viernes una reunión con el alcalde de A Pobra do Brollón, el también nacionalista Xosé Luis Maceda Vilariño, para conocer la situación de este ayuntamiento en relación a la atención social de las personas mayores. Según Rodil «o caso da Pobra do Brollón é espello do que ocorre en moitos municipios do interior de Galiza e o desamparo ao que están sometidos os concellos que se ven obrigados a asumir competencias que non lles son propias por que o goberno do PP na Xunta deixaos totalmente abandonados».

Por su parte, Xosé Luis Maceda, señaló que «estamos ao borde do colapso en atención social por que os nosos recursos son limitados, a Xunta mira para outro lado e os problemas medran a medida que a xente maior do noso concello queda soa e desamparada, chegando a verdadeiras situacións límite». Maceda señaló que «non temos capacidade para atender máis persoas maiores e dependentes nas súas vivendas e as Residencias do sur de Lugo están saturadas, temos verdadeiras dificultades para poder ingresar a persoas que se atopan en casos extremos».

Rodil anunció que «o BNG defenderá que nos orzamentos da Xunta de 2019 se incrementen as partidas para política social e se desenvolva un plan de equipamentos públicos que garanta prazas suficientes nas residencias de maiores».

La parlamentaria del BNG denunció que los anuncios del gobierno gallego «son meras improvisacións como o Bono autonomía unha axuda que apenas chega a 490 euros que non é suficiente para acceder ás residencias, que como sucede nos concellos do sur de Lugo custan máis de 1.200 euros ao mes» y añadió «esta modalidade imposta polo PP de Bono Autonomía é unha trasferencia encuberta de fondos públicos a empresas privadas». Rodil recordó también que «en Galiza temos as pensións máis baixas de todo estado».

La nacionalista cifró en 1.600 personas las que están en listas de espera para acceder a residencias públicas y señaló que «hai máis de 10.000 persoas que teñen recoñecida unha prestación por depedencia pero non a están recibindo». Esta situación es especialmente grave en el interior de las provincias de Lugo y Ourense. Otro de los graves problemas son los retrasos en la tramitación de las valoraciones de dependencia tardan, en algunos casos, hasta un año cuando la legislación actual fija en 9 meses el tiempo máximo.

A Pobra de Brollón un ejemplo a seguir

La diputada del BNG puso en valor el trabajo que desarrollan desde el gobierno local de A Pobra do Brollón que, con su alcalde a la cabeza, está priorizando la atención de las necesidades del vecindario y las políticas sociales pero también recordó que la Xunta no puede descargar en los ayuntamientos sus responsabilidades y recordó al Partido Popular en la Xunta que tienen que asumir sus deberes.