Paco Martín y Ramón Villares, galardonados con el Premio Otero Pedrayo 2019

920
0
Compartir
Publicidad

El escritor Paco Martín y el historiador Ramón Villares recibieron esta tarde el Premio Otero Pedrayo 2019 en el salón de actos de la Diputación de Lugo, abarrotado para dar las enhorabuenas y homenajear a los dos galardonados. En su intervención, el escritor lucense recordó a los fallecidos Xabier P. Docampo y Agustín Fernández Paz, en su día candidatos al galardón, de los que señaló su «xenerosa entrega» en favor de la lengua, «unha laboriosa sementeira» de la que dijo «non son os mellores tempos para a seitura»

Al hilo de esa trayectoria compartida con sus compañeros de generación, y del reciente dictamen del Comité de Ministros del Consejo de Europa en relación con el gallego, el autor lamentó a «pouco venturosa situación da nosa lingua nos ensinos, nos medios de comunicación, nas igrexas e nos diferentes estamentos da administración» y hizo un llamamiento a «esixir a quen corresponda e a nos mesmos» compromiso y responsabilidad con la «fala e canto ela estruturou»

En su turno, Ramón Villares ahondó en la figura de Otero Pedrayo. El historiador chairego, que se señaló deudor de la contribución del escritor ourensano en el ámbito de las ciencias sociales, destacó su «liderado intelectual», fruto de su coñecemetno de las corrientes de pensamiento europeas contemporáneas, y reivindicó la «actualidade da súa obra».

El sonido de las arpas célticas de Rodrigo Romaní y Bea Martínez marcaron la sonoridad de un acto conducido por la actriz Isabel Risco en el que también intervinieron el presidente de la Diputación, José Tomé Roca, la vicepresidenta y diputada del área de Cultura, Maite Ferreiro, -organizadora del Premio-, y el secretario xeral de Política Lingüística Valentín García. Maite Ferreiro, que introdujo el acto con una semblanza de los premiados, les agradeció «o seu talento e o seu esforzo, postos ao servizo da comunidade de maneira xenerosa e exempla».

La vicepresidenta destacó «la decisiva contribución de Paco Martín á internacionalización da literatura infantil e xuvenil en galego» y destacó «a querenza pola figura de Ramón Otero Pedrayo, a quen lle dedicou estudos imprescindibles para o coñecemento da súa obra e da permanencia do seu pensamento».

«En nome propio e desta Deputación, os nosos sinceros parabéns pola súa obra e por este premio que a recoñece como unha contribución eminente á cultura galega que axuda a esclarecer a nosa identidade», dijo Maite Ferreiro.

En la clausura del acto, el presidente de la Diputación, José Tomé Roca, mostró su satisfacción de haber «acollido hoxe unha nova edición deste premio que, dende 1977, converteuse nun referente á hora de recoñecer a persoas e institucións que destacan polo seu labor a favor da difusión da cultura galega».

Además, Tomé loó a los premiados diciendo que «son dous escritores lucenses que teñen cultivado na súa obra o mundo máximo da creación e non menos máximo proceso de redescubrir nos arquivos a verdade da nosa Historia, tantas veces diferente de aquelo que nos tiñan contado».

El presidente les agradeció a Paco Martín y la Ramón Villares que, el hecho de conseguir la excelencia en los respectivos campos, «non os teña afastados da xente, que a súa obra sexa unha proba de que o mellor xeito de impulsar a nosa cultura pasa por facer contribucións pensadas para compartir, concibidas dende a veciñanza e ofrecidas dende a proximidade e a amizade».