Compartir

El presidente de la Diputación, José Tomé Roca, responsable directo del área de Gestión Territorial, presentó este miércoles el proyecto para el acondicionamiento de la vía de acceso a las instalaciones provinciales del pazo Tor, en Monforte de Lemos, una actuación que llevaba unos diez años paralizada y que Tomé decidió reactivar con una inversión de 600.000 euros. «Este é un proxecto moi importante polo volume de investimento e pola mellora da comunicación vial para conectar o centro da cidade con este complexo», afirmó el presidente, quien subrayó además que responde al compromiso que expresó en su toma de posesión de impulsar y poner en valor el complejo de Tor para convertirlo en un referente para el sector primario con actividades vinculadas con la producción ecológica y la formación universitaria.

Tomé Roca adelantó que está previsto que la próxima semana la Xunta de Gobierno apruebe la licitación de las obras. «Hai dez anos, no 2009, a Deputación procedeu á mellora do primeiro tramo, que é o que enlaza a estrada provincial LU-P-3207 coa da Xunta, a LU-617. Agora reactivamos este proxecto e completaremos o arranxo da pista, ata chegar ao aulario do pazo de Tor».

Segundo explicó el presidente, «onde está agora parado o ensanche, continuará en liña recta a través dos prados que xa foron expropiados e pagados, que será de nova construción, ampliando tamén a pista existente que accede ó Pazo, nunha lonxitude de 600 metros, entre os puntos quilométricos 2,7 e 3,3». Además, se dotará, tanto al enlace con la LU-617 cómo a todo el tramo completo de más 3 kilómetros, del pavimento definitivo a base de mezcla asfáltica en caliente.

La actuación dentro de la finca consistirá en un nuevo vial hasta el aulario, con nuevos accesos, una rotonda para cambiar el sentido de la circulación y estacionamientos para coches y autobuses. «Son unhas obras que terán un prazo de execución de 6 meses e está previsto que poidan comezar no verán», explicó el presidente del organismo provincial.

Tomé Roca destacó que esta es una obra importante porque «queremos impulsar e poñer en valor a finca de Tor”. El Pazo «xa é un referente para o noso turismo. É unha peza clave na Rede Museística Provincial que debemos espremer aínda máis, co fin de potenciar o noso patrimonio. Estamos ante un testemuño privilexiado do modo de vida da nobreza na Galicia da Idade Moderna», afirmó.

Además, explicó Tomé Roca, la finca de Tor «ten moitas posibilidades. Ao igual que estamos a facer coas instalacións provinciais da Granxa Gayoso Castro, en Castro de Rei, a nosa intención é converter esta finca de Tor nun referente e nun elemento tractor para o noso sector primario, neste caso poñendo en marcha actividades vinculadas á produción ecolóxica e á formación universitaria», remató.