El Ayuntamiento de Monforte anuncia el acondicionamiento y mejora de la laguna de A Pinguela

636
0
Compartir

El alcalde de Monforte, José Tomé Roca, acompañado por el presidente de la Confederación Hidrográfica Miño-Sil, José Antonio Quiroga, compareció hoy en rueda de prensa para presentar el proyecto de acondicionamiento de la laguna de A Pinguela y la construcción de una nueva presa desmontable, una actuación que «suporá un antes e un despois para a zona desta lagoa e o parque de Cobas, e que complementará unha ampla zona de recreo de preto de 3 hectáreas (30.000 m2».

El Tomé Roca agradeció el compromiso del presidente de la Confederación Hidrográfica, la cual financiará íntegramente este proyecto que cuenta con un presupuesto de prácticamente 700.000 euros, concretamente 695.980,64 euros, y que se licitará, desde la Confederación, en los próximos días.

En su intervención, José Tomé manifestó su satisfacción por la consecución de este proyecto «logo dun longo traballo de xestións que agora se converten en realidade». En este sentido, el alcalde explicó que «houbo que sortear moitas dificultades dende que no ano 2016 a forza da auga rompera o vello AZUD da Pinguela, dificultades que puxo a Consellería de Medio Ambiente da Xunta de Galicia, que nos fixo modificar o proxecto e iso levou consigo un retraso de máis dun ano na licitación deste proxecto».

En este sentido, desde la rotura de la vieja presa de A Pinguela en 2016, el Ayuntamiento empezó las gestiones para reponer esa presa, con el objetivo de que en ese entorno en el que se estaba ya condicionando el nuevo parque de Cobas, hubiese una lámina de agua que le de una mejor presencia al paso del río Cabe por esa zona.

Actuaciones de mejora en el área de A Pinguela

Las obras previstas consisten en la ejecución de una serie de actuaciones ambientales en el área de A Pinguela, para poner en valor esa zona, lo que lleva consigo la recuperación de la zona de la laguna con actuaciones que habiliten un espacio para uso y disfrute de la población.

Antes de empezar las obras, se llevará a cabo el desvío del flujo del cauce mediante la colocación de ataguías (que son unas estructuras para la conducción de agua), con el objeto de proteger la zona de trabajo y poder trabajar en seco.

El regidor monfortino también subrayó que «este proxecto, que vai supoñer un antes e un despois para a zona da lagoa da Pinguela e o parque de Cobas, complementa unha ampla zona de recreo de preto de 3 hectáreas (30.000 metros cadrados) no que se inclúe a parcela que actualmente ten un establo e que vai desaparecer, o longo da primavera, xa que permutamos o terreo para suprimir o establo, e para elo xa temos elaborado o proxecto de derribo que será completado coa ampliación do estacionamento existente».

«Este magnífico proxecto que estamos presentando», finalizó el mandatario monfortino «e que licitará nos próximos días a Confederación, ten un orzamento de practicamente 700.000 euros, concretamente 695.980,64 euros, que financia integramente a Confederación Hidrográfica, o que lle quero agradecer expresamente ó seu presidente».

Por su parte, el presidente de la Confederación Hidrográfica Miño-Sil, destacó que este proyecto «foi madurado polo miúdo e conta con todas as autorizacións e avais dos técnicos que traballaron nel».

«Unha vez licitado o proxecto e adxudicado» explicó Quiroga «a idea e que se execute a finais da primavera, coincidindo coa estiaxe do río Cabe, a mellor época para levar a cabo as actuacións previstas, e que finalicen ditas obras a principios de outono, pois contan cun prazo de execución de 6 meses».

El presidente concluyó destacado que «este proxecto suporá un antes e un despois na zona da Pinguela e o parque de Cobas, pois levarase a cabo unha notable mellora tanto a nivel medioambiental como no que se refire á oferta de lecer para os veciños da cidade e aqueles que a visitan».