Compartir

La portavoz nacional, Ana Pontón Mondelo , encabezó la representación del BNG en la manifestación convocada por los trabajadores y trabajadoras de ALCOA en Lugo para reclamar una solución que garantice la producción y los puestos de trabajo, tanto en la factoría de San Cibrao y de A Coruña, como en el resto de empresas grandes consumidoras de electricidad. «Estamos aquí para trasladar todo o apoio do BNG e para denunciar que estamos nun momento crítico con miles de postos de traballo en xogo no sector do aluminio que baixo ningún concepto podemos deixar caer, porque sería o colmo do esperpento que sendo Galiza unha potencia eléctrica en lugar de servir para crear riqueza e emprego sirva para seguir engordando os beneficios das eléctricas», denunció.

Pontón dejó claro que la situación de crisis en el sector industrial tiene como responsables al PP y al PSOE. «O PP pola súa incapacidade para liderar unha alternativa desde a Xunta e porque son os autores do marco enerxético que nos levou a esta situación, e o PSOE porque se comprometeu a ter unha solución no pasado mes de abril e o único que vemos son medidas que agravan o problema», indicó, en relación a la última subasta eléctrica que perjudica a la factoría.

ALCOA ten futuro porque sabemos producir aluminio pero é necesario que haxa vontade política, que o Goberno do Estado se molle e aprobe sen máis demora o estatuto das electro-intensivas que signifique unha rebaixa do custe da luz e permita ás empresas ser competitivas. Esa baixada debe acompañarse de esixencias concretas ás empresas beneficiadas: manter os postos de traballo e investir en modernización».

AUDIO | Ana Pontón

Pontón también resaltó la urgencia de poner en marcha la mesa de ALCOA comprometida por la ministra de Transición Energética, Teresa Ribera, en su visita a la factoría de San Cibrao, «que se poña a traballar», -reclamó-, porque no puede esperar más para tener una solución. «Toca que os gobernos da Xunta e do Estado estean á altura das circunstancias para que non se perda nin un só posto de traballo», concluyó. El estatuto de las electrointensivas es una de las cuestiones clave que forma parte de la agenda galega del BNG ante lo Gobierno del Estado.