El BNG de Pantón insta al Partido Popular «a apagar os lumes no inverno»

658
0
Compartir
Publicidad

El BNG de Pantón bota en falta una política seria en la gestión del territorio y en la planificación para la prevención de fuegos. El pasado domingo se declaraba un incendio con mucha peligrosidad y varios focos en la parroquia de Santiago de Cangas con el agravante de estar muy cerca de las casas. En las declaraciones del gobierno municipal «parece ser que o feito de ser provocado evita todo tipo de cuestionamento», dicen los nacionalistas.

Si bien, reiteran la condena rotunda contra estos desalmados que ponen en peligro vidas humanas y el propio territorio, creen que «os lumes deben ser apagados no inverno, e é competencia de todos nós facermos pedagoxía, mais tamén cómpre unha xestión e ordenación do territorio que esixe unha planificación que non existe no concello de Pantón», recuerdan desde el BNG.

Los nacionalistas preguntarán en el próximo pleno si en alguno momento el Partido Popular va a tomar en serio la gestión del territorio, o si hay que esperar a que haya una desgracia irreparable para que se tomen las medidas de prevención idóneas.

«Unha mostra do desleixo e da falta de planificación en Pantón é que en todo o concello (129 km cadrados) só existe un punto hidrante para a recarga de auga. Así no incendio do pasado domingo o tempo de ida e volta a este punto retrasou moito o tempo de extinción, e un día vainos saír cara está falta de previsión. Polo que dende o BNG volveremos pedir unha planificación neste sentido e faremos unha proposta para que existan máis hidrantes nas parroquias, utilizando criterios obxectivos como a cantidade de masa forestal».

GALERÍA DE FOTOS: Haz clic sobre las imágenes para ampliarlas

Reconocen desde el BNG que «os actuais incendios son de moi rápida propagación e cunha virulencia que multiplica a perigosidade, o que comprica os labores de extinción, se ben, estas son as consecuencias de décadas de políticas de desmantelamento do medio rural, que lonxe de perseguir a sustentabilidade e o aproveitamento do monte con políticas de ordenación do territorio favorecen o abandono rural e a perda de usos da terra. Hai que planificar» sentencia Roi López, ganadero y viceportavoz del BNG en el ayuntamiento de Pantón.

López se muestra esperanzado en que la evidencia acabe por obligar a los gobiernos municipal y provincial a cumplir con su deber, de prevenir los fuegos mediante la ordenación del territorio, además de ser contundentes en el cumplimiento de la ley. «Xa que nin dende a Xunta nin dende o concello cumpren nin fan cumprir a obriga de manter as faixas de seguridade, máxime nunha parroquia con convenio coa administración como é a de Santiago de Cangas».